Broodkruimel

Lezers belonen het (ver)bouwboek met een schitterende 8 op 10!

Zonder tevreden lezers geen tevreden partners. En dus peilden we naar de mening van (ver)bouwers die het boek recent in handen kregen. Goed nieuws voor ons en onze adverteerders: we zijn geslaagd, cum laude nog wel. 

In de afgelopen weken vroegen we naar de mening van onze lezers die het boek ontvingen tussen begin september 2015 en eind maart 2016. Wat vind je van de inhoud van het boek? Zijn de artikels vlot geschreven? Ziet het boek er mooi uit? Hoe vind je de advertenties en heb je onze adverteerders bezocht? Exact 220 lezers werkten mee.

De betrouwbare inhoud wordt gewaardeerd

Het is voor ons heel belangrijk dat alle informatie in het boek betrouwbaar en up to date is. Onze redacteurs werken hard om correcte en objectieve info te schrijven en het boek actueel te houden.

Onze lezers vinden alvast dat we hierin slagen en geven hiervoor een hoge score van 79%. Opvallend is dat nieuwbouwers die het boek van A tot Z gebruiken ons een gemiddeld hogere score geven dan de verbouwers. Niet onlogisch aangezien een renovatie soms zeer specifieke vragen met zich meebrengt.

We bereiken (ver)bouwers op het keuzemoment

Het boek wordt op het juist moment gelezen: 33% van alle lezers voert op dit moment zijn project uit. 56% staat op het punt om keuzes te maken. Een meer dan interessante en beïnvloedbare doelgroep.

95% van de lezers bevestigt bovendien dat de artikels hen helpen bij het maken van die keuzes.

Goede punten voor de nieuwe look

Onze graficus besteedt jaarlijks de grootste zorg aan het opmaken ons boek. Eind vorig jaar kreeg Verstandig Bouwen en Renoveren opnieuw een update en ook deze wordt gesmaakt. De leesbaarheid van de teksten is prima, de verhouding tussen foto’s en tekst is voor bijna iedereen perfect. Een aantal lezers zou graag grotere en vooral meer foto’s terugvinden om inspiratie op te doen. 

En jullie worden opgemerkt!

We plaatsen onze partners steeds in het relevante hoofdstuk en dat loont. Meer dan 90% van de ondervraagden geeft aan dat de advertenties goed bij de onderwerpen aansluiten. Nog enkele interessante cijfers:

  • 58% van de lezers uit Vlaanderen bezocht een website van een partner in het boek. In Wallonië waren dit er iets minder: 45%
  • Een kwart van alle ondervraagden bezocht alvast een showroom van één van de partners
  • Eén op vijf van de Franstalige lezers bestelde effectief ook een product van één van onze partners. In Vlaanderen was dit 24%. Knappe score als je weet dat de grote meerderheid nog knopen aan het doorhakken is.

Nog een tip: een goede call to action of testimonial helpen alvast om lezers sneller te overtuigen. 

27/4/2016

Terug naar het overzicht