Broodkruimel

Zijn printadvertenties nog nuttig?

Ben je rotsvast overtuigd van de kracht van online marketing en digitale communicatie? Dan vraag je je waarschijnlijk af of printadvertenties vandaag de dag nog enig nut hebben. Wij geven je 5 redenen waarom je best wel nog inzet op print.

Met direct mails, social media, websites, blogs, mailings, AdWords, enzovoort kan je razendsnel en effectief je klant bereiken. Maar advertenties, en zeker deze in specifieke magazines met een afgebakende doelgroep, hebben zowaar een nog grotere impact dan tien jaar geleden.

  • Even geen internet
    In een tijd waarin we constant verbonden zijn met het internet, is het rustig lezen van een magazine of een boek een zaligheid. Net omdat al die technologie ons overspoelt, wordt het papieren magazine of boek dé offline uitzondering.
  • Effectief bereik
    Printadvertenties in gespecialiseerde magazines bereiken gemakkelijk de gewenste doelgroep. Je pakt de lezer net in de omgeving waarin hij zich wil verdiepen.
  • Vertel een verhaal
    Met print kan je een verhaal vertellen, met beelden er bij die dat nog eens ondersteunen. Dit vertelt veel meer dan een advertentie die zichtbaar is op jouw scherm, omringd door andere inhoud op de webpagina die ook je aandacht opeisen.
  • Gedeelde content
    Een magazine komt al snel in het vizier van andere potentiële lezers. Het is een feit dat we sterk geneigd zijn om door een tijdschrift te bladeren dat onze aandacht trekt. Wanneer we iets lezen dat ons interesseert, delen we die kennis graag met anderen. Op die manier gaan magazines van hand tot hand. En zo dus ook de advertenties die erin staan.
  • Laat een indruk na
    Een goede advertentie is er één die in het geheugen blijft hangen. En een beeld gedrukt op papier maakt nu eenmaal meer indruk op ons dan de vele prikkels die we online te zien krijgen. Het creëert een waardevolle beleving en betrekt de lezer meer dan een online advertentie. Hierdoor is de kans groter dat de lezer de naam of het logo van jouw bedrijf zal onthouden.

Om welke reden je het ook zou doen, print advertising is altijd een goed idee. Willen we hiermee zeggen dat je online advertising kunt vergeten? Absoluut niet. Combineer ze op een slimme manier en ontdek wat een sterke communicatiemix jou kan opleveren.

17/3/2016

Terug naar het overzicht