Broodkruimel

De gemiddelde klant bestaat niet

Een (ver)bouwer of vernieuwer die een keuken aankoopt, heeft bepaalde wensen. Via onderzoek weten we wat hij -gemiddeld genomen- belangrijk vindt. Begrippen als “een keuken naar mijn smaak”, “de expertise van het personeel of hun hulpvaardigheid” zijn voor iedereen belangrijk. Maar nog belangrijker, we hebben elk een andere smaak, andere verwachtingen, een ander profiel. We lichten een tipje van de sluier op en bespreken alvast 3 profielen.

De doe-het-zelver

Inspiratie geeft elke (ver)bouwer het nodige duwtje in de rug, maar de “handige Harry” heeft er nog wat meer nood aan. Veel voorbeelden maken hem gelukkig en geven hem meteen zin om zelf aan de slag te gaan. Hoe dichter jouw winkel ligt, hoe beter. Want veel zelf doen,betekent vaak terugkomen (om extra stukken). Hij heeft dus ook minder behoefte aan de hulp van je personeel. Tenslotte is hij een “doe-het-zelver”.

De hobbykok

De hobbykok is gepassioneerd. Voor de keuken trekt hij gemiddeld meer budget uit. Hij praat het liefst met een expert, kan amper wachten op zijn nieuwe keuken hij heeft graag de keuze uit meerdere merken. Veeleisend zijn ze wel, die hobbykoks.

De groene jongen

We delen allemaal de bezorgdheid over de toekomst van onze planeet. Maar weinigen gaan ook voluit voor ecologisch bij de keuze van hun nieuwe keuken.De groene jongens zijn veeleisender op vele vlakken: ook zij hebben meer nood aan inspiratie, maar ook aan expertise en nazorg. Zelfs de ligging is best dichtbij - zo ecologisch zijn ze wel.

De andere profielen

In het algemene rapport gaan we uiteraard dieper in op de verschillende profielen. Want we onderscheiden er meer dan drie. Hoeveel profielen kunnen we onderscheiden? Met hoeveel zijn ze? Wat verwachten ze? Wat valt op? En welke profielen trek jij als merk aan of kan je aantrekken? Ontdek het zelf via het grote keuken-marktonderzoek

19/11/2015

Terug naar het overzicht