Broodkruimel

Scoren met de adressen van Verstandig Bouwen doe je zo

Je kan ervoor kiezen om een grote hoeveelheid (ver)bouwers tegelijk aan te schrijven, maar je kan ook een gerichte mailing uitsturen. Welke methode kies je best voor je actie? En hoe bereik je dan het gewenste resultaat met de adressen van Verstandig Bouwen? Een overzicht. 

Kwalitatieve adressen, de basis.

Alles begint bij de werving van onze adressen. We verlangen van onze lezers heel wat inspanningen voordat zij het (ver)bouwboek mee naar huis krijgen. Eerst en vooral vragen we een officieel bouwbewijs van maximum 1 jaar oud. Ten tweede moet de (ver)bouwer onze enquête volledig invullen. Deze controles zorgen ervoor dat we jullie kwalitatieve adressen kunnen aanbieden. Hoe meer controle, hoe kwalitatiever de adressen in de databank.

Algemene of gerichte communicatie?

Je wil een campagne opzetten naar (ver)bouwers en je beschikt over de ruime databank van Verstandig Bouwen. Ga je alle adressen tegelijkertijd gebruiken voor je mailing? Of maak je verschillende selecties en ga je gericht te werk? Veel hangt natuurlijk af van wat je wil bereiken met je actie.

Wanneer je meer naamsbekendheid wil verwerven of een algemeen event wil promoten, dan is een mailing naar alle contacten zeker te overwegen. Wil je liever dat je lezers contact met je opnemen, een offerte aanvragen of iets bij je kopen? Dan is een gerichte campagne aan te raden. Vraag je hierbij zeker af of de persoon die je wil bereiken, klaar is om actie te ondernemen. Hou er ook rekening mee dat niet iedereen graag op dezelfde manier wordt aangesproken. Daarom is het belangrijk te weten wie je lezer is en wat je van hem verwacht.

Hoe selecteer je best je adressen?

Door lezers eerst een enquête te laten invullen voordat ze het boek krijgen, beschikken we over heel wat relevante informatie. Gaan ze bouwen of verbouwen? Wanneer starten de werken? Wanneer hopen ze de werken af te ronden? Hoeveel budget voorzien ze voor hun (ver)bouwproject? Hebben ze interesse in bepaalde producten? … In je servicepagina kan je op al deze criteria adressen selecteren en zo jouw ideale doelgroep samenstellen. Op zoek naar koopklare leads? Schat dan onder andere op basis van de startdatum in wanneer de (ver)bouwer nood heeft aan jouw product.

Denk niet te eng

Uiteraard kan je als raamfabrikant eerst iedereen benaderen die aangegeven heeft om ramen of deuren te plaatsen. Maar denk ook een stap terug: iedereen die een woning bouwt, heeft zeker ook buitenschrijnwerk nodig. Denk dus goed na over wie je potentiële klanten zijn. Kies dan de juiste selectiecriteria en je actie is alvast goed gestart. Je account manager helpt je graag verder in deze boeiende zoektocht naar de perfecte leads. Succes!  

19/11/2015

Terug naar het overzicht