Broodkruimel

Waarom postale mailings nog steeds belangrijk zijn

Een gemiddelde consument ontvangt 125 e-mails per dag. Als marketeer is het dus erg moeilijk om met jouw e-mail op te vallen tussen die 124 andere. Probeer het daarom eens op de ‘ouderwetse’ manier, met een brief in de brievenbus. Misschien verwacht je het niet, maar in dit digitale tijdperk doen postale mailings het verrassend goed. We sommen de belangrijkste voordelen op.

Waarom postale mailings een goed idee zijn

  • 70-80% van de consumenten opent alle post uit zijn brievenbus. Ook de reclame.
  • 51% verkiest postale mailings van lokale handelaars.
  • Het is en blijft een doeltreffende marketingtool om bezoekers naar je website te leiden.
  • Je kan meer consumenten bereiken. Als je weet dat commerciële e-mails geblokkeerd kunnen worden, is een postale mailing een goed alternatief.

Waarom postale mailings in combinatie met e-mailcampagnes een nog beter idee zijn

  • Een e-mailcampagne in combinatie met een postmailing zorgt voor een betere naamsbekendheid en verhoogt de ROI van je campagne.
  • Consumenten zouden 25% meer geld spenderen wanneer je hen zowel een e-mail als een postmailing toestuurt.

Enkele tips om aan de slag te gaan

  • 70% van de consumenten is meer geneigd om een postmailing te openen wanneer er kleur, tekst en afbeeldingen worden gebruikt op de envelop.
  • Consumenten nemen naar aanleiding van een postale mail het initiatief om online te reageren en informatie op te zoeken. Hou er dus rekening mee dat je in de communicatie verwijst naar de website of een specifieke landingspagina.
  •  Voeg gepersonaliseerde urls toe aan je mailing. Zo kan je het resultaat makkelijker meten.

Bekijk de volledige infographic hier.

19/11/2015

Terug naar het overzicht