Broodkruimel

Lok de lezer niet met een valse boodschap

We willen allemaal zo veel mogelijk bezoekers op onze website krijgen en hoe doe je dit beter dan met aanlokkelijk titels en call-to-actions? Maar let op, want als je de lezer niet kan geven wat je hem belooft, jaag je hem alleen maar weg. Zorg dus voor titels die duidelijk zijn en een landingspagina die je beloftes waarmaakt.

Doe wat je belooft

Het fenomeen van de aanlokkelijke call-to-actions die uiteindelijk de verwachtingen niet kunnen inlossen? Dat is clickbait. En clickbait vermijd je best op je website, want het zorgt ervoor dat je lezer nooit meer terugkomt. Je kopt bijvoorbeeld: ‘Krijg hier een gratis badkamer cadeau’. Maar in werkelijkheid geef je geen gratis badkamer? Vergeet het dan maar. Je lezer zal niet verder klikken op je website en zal al zeker je producten niet kopen.

Enkele tips

Clickbait zorgt ervoor dat de bounce rate van je website ontzettend hoog is. Dit wil zeggen dat bezoekers maar één pagina op je website bezoeken en hem daarna weer verlaten. Dat is spijtig, want je wil natuurlijk dat een lezer zo veel mogelijk informatie op je website bekijkt.

Enkele tips om dit te vermijden:

  • Geef je lezer wat je hem belooft, eerlijkheid duurt het langst
  • Vervul de nieuwsgierigheid van de lezer bovenaan de landingspagina
  • Hou je titel kort en duidelijk

Bron: www.schrijf.be

15/10/2015

Terug naar het overzicht