Broodkruimel

Verstandig Bouwen en True North lanceren grootschalig marktonderzoek

Verstandig Bouwen lanceerde de voorbije maanden samen met het strategisch bureau True North een onderzoek naar de verwachtingen van (ver)bouwers die een keuken of badkamer kiezen. Inzicht krijgen in het aankoopgedrag van je klanten is essentieel. Maar weten waarom niet-klanten net niet bij jou kopen, zorgt ervoor dat je de markt pas écht leert kennen. Meer dan 1.200 respondenten geven inzicht in hun beslissingsproces, vertellen wat voor hen belangrijk is en delen hun mening over hoe ze de verschillende badkamer- en keukenmerken ervaren.

True North en Verstandig Bouwen, de perfecte match

Marktonderzoek is niet nieuw voor Verstandig Bouwen, een aantal initiatieven in het verleden bleken reeds succesvol. Partners kunnen al via hun servicepagina marktkennis raadplegen. Nu willen we verder gaan en vonden we in True North een strategische partner op lange termijn met grote affiniteit met de bouwsector. De opgebouwde kennis en onderzoeksmethodologie bij True North in combinatie met de ijzersterke data van Verstandig Bouwen geven een absolute meerwaarde aan de resultaten.

Eerste resultaten badkamer- en keukenonderzoek

De aanwezige marketeers op Building Great Content Brands kregen eind september de scoop van de resultaten.

Wist je dat

  • 1 op 2 (ver)bouwers geen keuken koopt bij de één van de grote merken.
  • er nog voldoende ruimte in de markt is voor een nationale speler met lokale allures?
  • 1 op 3 badkamerklanten zijn badkamer niet bij een keten koopt?
  • leeftijd allerminst bepalend is voor het budget, de keuze van het soort project is dat des te meer.

Deze en nog veel meer inzichten vind je terug op http://marktonderzoek.verstandigbouwen.be .

Inzichten op maat van de markt of jouw merk

Ben je zelf actief in de keuken- of badkamermarkt? Dan hebben we ook relevante gegevens voor jou ter beschikking. Wil je uitgebreider naar het onderzoek kijken en de resultaten gebruiken om weloverwogen strategische beslissingen te maken op korte of lange termijn? Stuur een mail naar joris@verstandigbouwen.be.

Interesse in het marktonderzoek, maar je speelt in een andere sector? Jammer genoeg hebben we op dit moment geen resultaten voor alle sectoren, maar laat gerust je interesse blijken via een mail naar Joris.  

15/10/2015

Terug naar het overzicht