Broodkruimel

Hoe denken klanten en niet-klanten over jouw bedrijf?

Je bent onze oproep misschien al tegenkomen? Verstandig Bouwen zoekt (ver)bouwers die hun keuken of badkamer net gerenoveerd hebben of op dit moment keuzes maken. We hebben hun input nodig voor een grootschalig, permanent marktonderzoek dat we opstarten met strategisch adviesbureau True North. Krijg unieke marktinzichten en ontdek hoe (niet-)klanten over jouw bedrijf denken.

Vanuit de wortels van Verstandig Bouwen

Verstandig Bouwen beschikt al meer dan twintig jaar over gedetailleerde informatie en intenties van (ver)bouwers. Partners kunnen via de tool “Marktkennis” nu al beperkte inzichten vergaren. In True North vonden we een strategische partner met veel ervaring die ons kan helpen bij ons onderzoek. Zij geven, aan de hand van de resultaten, advies op marketing- en businessvlak.

Continue bevraging

Het marktonderzoek is een bevraging van True North bij klanten en niet-klanten van geselecteerde merken in een bepaalde sector. In de testfase richten we ons tot badkamer- en keukenleveranciers. Via dit onderzoek kunnen we de resultaten aanbieden via een rapport op maat. In eerste instantie richten we ons tot de meer dan 10.000 (ver)bouwers die jaarlijks het boek ‘Verstandig Bouwen en Renoveren’ of het magazine ‘Mijn Verstandig Verbouwing’ aanvragen. Maar we kunnen ook rekenen op onze online partner Livios voor de instroom van (ver)bouwers.

Welke inzichten?

Uiteraard gaat dit grootschalig onderzoek verder dan inzichten in je merkbekendheid. We graven dieper. Welke trends mag de sector verwachten? Hoe staat je bedrijf in de markt ten opzichte van je concurrenten? Hoe evolueert de markt? Waarom kopen klanten bij jou? En belangrijker: waarom doen niet-klanten dat niet? Deze resultaten geven je een heleboel inzichten om je aanpak of marketingplan deskundig op af te stellen.

Eerste resultaten op Building Great Content Brands

Op de derde editie van Building Great Content Brands op 25 september 2015 presenteren we samen met True North de eerste resultaten van het onderzoek. Je krijgt een overzicht van de werkwijze, inzichten in de resultaten en een voorbeeldrapport. Ook daar leggen we de eerste contacten om onderzoeken in nieuwe sectoren op te starten en zo mogelijk ook jouw sector volledig in kaart te brengen.

Nu al vragen of interesse? Neem contact op via joris@verstandigbouwen.be

27/8/2015

Terug naar het overzicht