Broodkruimel

Kies eens voor een publireportage

Publireportages zijn een mooi alternatief voor de standaard advertentie met logo’s, foto’s, producten of slogans. Je kan twee dingen doen in een content omgeving: of je valt op door een steengoede advertentie of je integreert er je boodschap naadloos in. Dat is de sterkte van een goede publireportage.

Lezers bekijken advertenties, maar lezen publireportages

Wie een magazine of boek leest, is in leesmodus. En maakt er echt tijd voor. Ook om jouw publireportage te lezen. Hoe langer je potentiële klant zich focust op jouw boodschap, hoe groter de kans dat jouw marketinginspanningen effect hebben.

Efficiënter gebruik van je advertentieruimte

Je probeert uiteraard maximaal voordeel te halen uit je beschikbare advertentieruimte. Vertellen dat je het beste product hebt en prima leveringscondities geeft. Je jarenlange expertise tentoonstellen en laten bevestigen door drie klanten. En nog een aantal beelden erbij om dit te staven. Je merkt meteen: met deze “information overload” gaat je kernboodschap verloren. Toch is het één van de grootste fouten bij standaard advertenties. Heb je veel te vertellen? Kies dan voor een publi.

Zelf schrijven of laten schrijven?

Een publireportage is geen random verzameling van productteksten of verkoopspraat. Wel een boeiend redactioneel stuk met subtiele commerciële invloeden. Met een neutrale lay-out voor een objectief gevoel. Je moet de lezer overtuigen om voor jouw producten of diensten te kiezen, zonder te commercieel over te komen. Laat de inhoud ook aansluiten bij het onderwerp waarin je publireportage verschijnt. Zelf geen vlotte pen? Laat jouw publireportage dan over aan een professional. Ook bij Verstandig Bouwen zijn er mogelijkheden om je publireportage te integreren in het bouwboek of in de renovatiemagazines.

Interesse in een gratis publi?

Is je interesse gewekt om het eens anders aan te pakken? Wij schenken één publireportage op maat weg in onze volgende editie van Verstandig Bouwen en Renoveren (januari 2016). Teksten en opmaak worden volledig door ons verzorgd. Een onschuldige hand trekt de winnaar uit alle deelnemers. Deze wedstrijd is afgelopen.

27/8/2015

Terug naar het overzicht