Broodkruimel

Enkele do’s en don’ts voor een goede magazineadvertentie

Wat zorgt ervoor dat een consument jouw advertentie onthoudt? Dat geheim wil iedere marketeer wel kennen. Wat doe je best wel en wat niet? We lazen een interessant artikel op magazine media en zetten de belangrijkste tips op een rijtje. 

Do’s

  • Plaats je advertentie in de juiste context. Lezers gaan er vanuit dat een advertentie thuishoort in het magazine dat hij leest en staan dan ook meer open voor je boodschap.
  • Grotere formaten trekken meer aandacht. Zo hebben volledige pagina’s meer invloed dan halve pagina’s.
  • Speciale formats (coupons, bladwijzers, inserts…) verhogen de impact.
  • Positieve en ongecompliceerde advertentie zijn het meest effectief. Maak het je lezer niet te moeilijk. 

Don’ts 

  • Angst en extreme humor.  Ze trekken wel de aandacht, maar worden als negatief ervaren door je lezer.
  • Beelden en tekst waarbij de consument veel moeite moet doen om het te begrijpen. Hoe meer verwerking er nodig is, hoe minder effectief je advertenties is.

Lees het volledige artikel op magazinemedia.be

1/7/2015

Terug naar het overzicht