Broodkruimel

Je webcontent omzetten in print? De voordelen op een rijtje

Dat uitgevers van printmedia proberen hun kennis te verspreiden via digitale kanalen, weten we allemaal. Maar ook de omgekeerde trend maakt zijn opgang: die van web naar print. Digitale merken verspreiden hun content nu ook via printmedia. Denk aan Allrecipes.com en Airbnb. Vanwaar die omgekeerde beweging?

‘Lezen’ is voor velen een belangrijke vrijetijdsbesteding. Een boek of magazine is een belangrijke vorm om langere teksten te raadplegen. Lezers vinden online informatie vaak ook veel vluchtiger. Verder bleek nog dat lezers het fijn vinden om nieuwe informatie en ideeën op te doen via magazines.

Een ander aspect waarom meer en meer media de beweging van web naar print inzetten: de advertentiemogelijkheden. Printadvertenties worden doorgaans minder opdringeriger ervaren dan online reclame. Ook worden magazines geconcentreerder gelezen waarbij de lezer de advertentie vaak als onderdeel van de ervaring beschouwt. En ze dus ook meer impact heeft.

Nog even de voordelen van print op een rij:

  • Magazines zijn tastbaar. Dat heeft een grote aantrekkingskracht op lezers.
  • Gedrukte media lezen, wordt ervaren als een rustmoment.
  • Printmedia zijn de ideale manier om langere artikels grondig te lezen en te begrijpen.
  • Printadvertenties komen minder opdringerig over.

Lees het volledige artikel op de website van Mindshare.

4/6/2015

Terug naar het overzicht